DMDIAU

کارشناسی ارشد نرم افزار کامپیوتر - دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

DMDIAU

کارشناسی ارشد نرم افزار کامپیوتر - دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

نویسندگان

امروزه درصد قابل توجهی از جمعیت جهان، ساکن شهرها هستند. در شهرهای کوچک و بزرگ، آپارتمان‌ها همچون قارچ سبز شده و همه جا را به تسخیر خود در آورده‌اند. از آنجایی که شاید رشد جمعیت شهرها با ابعاد آنها همخوانی نداشته باشد، آپارتمان‌ها کوچک و کوچک‌تر شدند تا جمعیت بیشتری را در خود جای دهند، و اینجاست که مشکل کمبود جا نمود پیدا می‌کند.

این روزها نیز در کشور ما با توجه به ایام نوروز، عده‌ی زیادی نیز به فکر تغییر و تحول در محیط زندگی خود هستند. ساکنان آپارتمان یا خانه‌های کوچک نیز دوست دارند از امکانات رفاهی بیشتری استفاده کنند. امکاناتی که شاید با وسعت محل زندگی آنها تطابق چندانی نداشته باشد. به علاوه کمبود جا برای وسایل و اسباب منزل، جوّ محیط را شلوغ و بعضاً خسته کننده می‌کند.

خب چاره چیست؟ چگونه می‌توان حجم زیادی از وسایل را در فضایی کوچک جای داد؟ اینجاست که پای خلاقیت به میان آمده و طراحان خوش فکر را وا می‌دارد تا با استفاده از عنصر نوآوری وابداع، اشکالی جدید و طرح‌هایی نوین ارائه کنند. البته باید توجه داشت که این تنها یک روی فضیه است، روی دیگر آن، استفاده‌ی بهینه از فضاهای بلااستفاده‌ای است که در بسیاری از خانه‌ها وجود دارند. فضاهایی مرده که با اندکی هوشمندی و خلاقیت می‌توان به شکلی مفیدتر از آنها استفاده نمود.

تولیدکنندگان اسباب و لوازم منزل و البته طراحان داخلی، با کمک ایده‌های خلاقانه، فضا را به گونه‌ای جالب  توجه دگرگون کرده و با روش‌هایی ساده و در عین حال مبتکرانه، آرامش و فضای بیشتری را به ساکنان منازل کوچک هدیه نموده‌اند.

در ادامه مجموعه‌ای از طرح‌ها و اسباب و مبلمان منزل را برای شما آماده کردیم که با این رویکرد ساخته و ارائه شده‌اند.


1. نوآوری در طراحی مبلمان و میز و صندلی














- میز کار و میز مطالعه




















2. استفاده‌ی بهتر از فضای پلکان و زیر پلّه











3. خلاقیت در طراحی ملزومات  اتاق خواب







3-آشپزخانه




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی